072-2158289

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר – השאירו אצלנו פרטים!

התקנת מערכות ספרינקלרים לכיבוי אש - אלפיין סיסטמס

אלפיין סיסטמס היא מותג בינלאומי ומציעה שירותי תכנון והתקנה של מערכות ספרינקלרים ע"פ תו התקן הישראלי 1928
ותו התקן 1956 ובנוסף מספקת שירותי בקרה ותחזוקה של מערכות מתזים כבר 20 שנה והיא אחת מהוותיקות והאמינות בתחום.

כל סוגי הספרינקלרים שאנו מתקינים

מתזים נסתרים DRY PIPE

ספרינקלרים לכיבוי בקצף SINGLE INTERLOCK

ספרינקלרים מעוגלים גלויים Double interlock

מתזים לחדרי מגורים Non-interlock

מתזים כיסוי ספרינקלרים רחב מיוחד Single interlock

מתז יבש לחדר קירור BERMAD

סוגי הספרינקלרים הקיימים להתקנה

מערכת ספרינקלרים יבשה (DRY FIRE SYSTEM)

מערכת ספרינקלרים יבשים ממולאים בלחץ אוויר או בחנקן במקום מים. לחץ האוויר של החנקן מונע כניסת מים לצנרת כך שלא תצטרכו לחשוש מהצפות הבית שלכם בחודשי החורף. כאשר מתגלה שריפה, כתוצאה מלחץ האוויר בצנרת אשר מופחת ונפתח שסתום על מנת לאפשר זרימת מים לצנרת הממטרות ומכבה את האש.

יתרונות

  • מונע קיפאון צינורות בטמפרטורות גבוהות.
  • ניתן להתקנה כתוספת לספרינקלרים הקיימים להגנה על איזורים קרים יותר.

חסרונות

  • דורשת תחזוקה תכופה יותר מספרינקלרים רגילים.
  • עלות ההתקנה היא יקרה יותר.
  • תגובה מעט איטית יותר לאש מאשר ספרינקלרים רגילים.

ספרינקלרים הפעלה מוקדמת - (PRE-ACTION FIRE SYSTEM)

ב-PRE ACTION ישנו מנגנון מיוחד, אשר מוודא שהמערכת תופעל רק בשעת הצורך עבור מקומות שבהם חשוב במיוחד למנוע טעויות בהקשר זה. ספרינקלרים עם מנגנון – Pre Action מחמירים את הקריטריונים להפעלה בכך שמערכת זו מחייבת אינדיקציה גם ממערכת גילוי אש או עשן הנוספות שקיימות במבנה.

מערכת ספרינקלרים PRE-ACTION מורכבת משני רכיבים שונים הפועלים יחד כדי להפעיל את כיבוי האש. ספרינקלרים PRE ACTION מונעים זרימת מים באופן אוטומטי לצנרות ועוזרים להגן על המבנה במקרה שווא של שריפה. ישנו שסתום קדם-פעולה שיש להפעיל לפני שמאפשרים את הזרמת המים לכיבוי האש.

יתרונות

  • הפעולה הכפולה הנדרשת לשחרור מים – שסתום הקדם-פעולה חייב לפעול ושאר ראשי המתזים חייבים להתמזג. תכונה זו מספקת רמה נוספת של הגנה מפני אזעקות שווא. מסיבה זו, מערכות טרום-פעולה מועסקות לעתים קרובות בסביבות רגישות למים כגון כספות ארכיון, חדרי אחסון לאמנות, ספריות ספרים נדירים ומרכזי מחשבים.

חסרונות

  • עלויות התקנה ותחזוקה גבוהות – מערכות טרום פעולה מורכבות יותר עם מספר רכיבים נוספים, בעיקר שילוב עם מערכת גילוי אש נוספת.
  • הגבלות בהתאמה – כמו במערכות צינור יבש, למערכות ספרינקלרים לפני פעולה יש מגבלות גודל ספציפיות שעשויות להשפיע על שינויים בהתקנה. בנוסף, שינויים במערכת חייבים לשלב שינויים במערכת גילוי האש ובקרה הכללית כדי להבטיח המשך פעולה תקינה.

מערכות ספרינקלרים רטובה (WET SPRINKLER FIRE SYSTEM)

מערכת ספרינקלרים רטובה היא מערכת כיבוי האש המשתמשת במים כדי לכבות את האש באופן אוטומטי. ספרינקלרים רטובים הם סוג של מערכת ספרינקלרים אשר מותקנות באזורים בהם קיים פוטנציאל לשריפות דלק נוזלי או שריפות חשמל. מבנה הספרינקלר עצמו שונה ממתזים יבשים (או PRE ACTION) בכך שאין צורך להפעילן על ידי חום לפני שחרור מים או באופן ידני כאשר מתעוררת השריפה אלא באופן אוטומטי.

יתרונות

  • הכי פחות מורכבת משאר המתזים
  • תחזוקה קלה
  • התקנה קלה
  • אפקטיביות מלאה

חסרונות

  • סכנה של קיפאון המים בטמפרטורות נמוכות
  • נזילה / סדק באחת הצנרות עשוי לגרום לנזק רב למבנה

על פי הסקת הנקודות הקריטיות להתקנת מערכת הספרינקלרים יוחלט על:

דרישות הכיבוי והגדרת רמת חום

התקנת גלאי חום ספרינקלרים חייבת לקחת בחשבון, מאיזו רמת חום להפעיל את מערכת הספרינקלרים לכיבוי השריפה.

פריסת הספרינקלרים לאורך המבנה

מיקום הספרינקלרים ומספרם הכולל, במסגרת ההתקנה.חשוב לציין, שבמערכת כזו לא מופעלים בהכרח כל הספרינקלרים ביחד.הם יופעלו רק בהתאם לאזורים המדויקים שבהם ישנה שריפה. הדבר עשוי להתבטא אפילו בהפעלת ספרינקלר בודד.

מערכת הספרינקלרים

מידע מקצועי נוסף

איך בוחרים ומגדירים את משאבת הספרינקלרים הנכונה?

ישנם מספר סוגים של משאבות לספרינקלרים – משאבות חשמל דיזל אשר הינן המשאבות העיקריות והראשיות של הספרינקלרים ותפקידן לוודא שישנו לחץ מים תקין באופן תמידי ובמיוחד בעת שריפות.

מערכת מתזים יבשה Dry Pilot

מערכת מתזים PreAction

מערכות ספרינקלרים רטובות

השלבים הבאים בהמשך ההתקנה

1. גיבוש התכנית עם השרטוטים של המתזים לאורך המבנה

התכנון יתבטא בתכנית כתובה, רשמית, מפורטת ומסודרת. תכנית זו מוגשת לאישור מכון התקנים וחייבת לקבל את אישורו.

2. קבלת אישורים הנדרשים מהרשויות ע"פ תו תקן 1596

לאחר סיום ההתקנה, חייבים לקבל אישור נוסף. הפעם ממכון התקנים או מגורם אחר שמוסמך לתת אישור כזה. בכדי להמחיש את המורכבות של נושא התקנים, זהו ציטוט ממכון התקנים בנושא בדיקות תכנון התקנה ותחזוקת ספרינקלרים מערכות מתזים וכיבוי אש:

"בדיקת התאמת התכנון וההתקנה שלמערכת המתזים לפי דרישות תקן ישראלי ת"י 1596 (NFPA 13 בשינויים ותוספות לאומיים), ת"י 1928, NFPA25, NFPA 30". הקפדה זו על תקנים מובנת, לאור החשיבות הבטיחותית של מערכות הספרינקלרים.

התקנת ספרינקלרים בקומות גבוהות

מקומות מיוחדים, כגון קומות גבוהות בבניין, עשוי להידרש שימוש במשאבה להגברת הלחץ המים. השלבים עד כאן ובכלל, חייבים לקחת בחשבון את כללי מכון התקנים והרשות הארצית לכבאות והצלה, ובכן במקומות כמו קניונים או מקומות ציבוריים סגורים ישנה חובת התקנת ספרינקלרים בקניון.נזכיר, כי רישיון עסק תלוי בדרישות שונות, כולל ווידוא תקינות מערכות ספרינקלרים על פי הדרישות בתקן והחוק.

ספרינקלר להצפה Pre-action

מערכות כיבוי בקצף Deluge sprinkler

מתזים כיסוי רגיל Deluge sprinkler

ישנם 2 סוגים עיקריים של משאבות ספרינקלרים

משאבות ספרינקלרים אלו יכולים להיות משאבות מ- 2 סוגים עיקריים והם משאבות צנטריפוגליות (אנכיות או אופקיות) או משאבות טורבינה.

1. משאבות טורבינה

שואבות מים מתוך מקור מים תחתון (מאגר מים מתחת לאדמה) ובעוד שמשאבות צנטריפוגליות שואבות מים ממאגר מים אשר נמצא באותו הגובה או באחד ממפלסי הבניין.

2. משאבת ספרינקלרים - ג'וקי

ישנו עוד סוג אחד של משאבת מים לספרינקלרים והיא נקראית משאבת ג'וקי – משאבת מים המורכבת על צנרת הכיבוי עצמה ומטרתה היא לוודא שמירה על לחץ מים מוגבר במקומות גבוהים או במקומות כאלה שספיקת המים אליהן הינה קטנה.

מהי חשיבות התקנת משאבות לספרינקלרים בקומות גבוהות?

ישנה חשיבות רבה להתקנה של משאבות אלו ע"פ תו תקן ובהתאם לדרישות כיבוי אש. על מנת לוודא כי תקינות המערכת של המשאבות תישאר לאורך זמן ולא תתקלקל במהרה ישנה חשיבות רבה לתוי תקן עבור מערכות כיבוי הספרינקלרים שלנו. בתכנון השרטוטים, יילקחו בחשבון מגוון אפשרויות טכניות שזמינות לגבי המערכות, כולל גלוי או סמוי- התקנה של ספרינקלרים עשויה להיות עם צנרת גלויה או סמויה. גם הספרינקלרים עצמם עשויים להיות מוצנעים / מוחבאים בשיטות שונות.

אנו מוסמכים על ידי מכון התקנים לפי תו תקן – 1928

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
1-700-700-944