072-2158289

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר – השאירו אצלנו פרטים!

מערכת ספרינקלרים יבשה DRY PIPE

מערכת מתזים יבשה מאפשרת להזרים בצינורות לחץ אוויר או חנקן נוזלי למקומות לא מחוממים או לחדרים עם ציוד רגיש למים.
כל סוג של מערכת מתזים פועלת בצורה שונה. אחד הדברים שכדאי לשים לב אליהם כאשר בוחרים מערכת מתזים היא איזה סוג של חלל רוצים לכסות, מהן הדרישות של רשות הכבאות וההצלה והאם יש ציוד רגיש באזור. בנוסף, כדאי לבדוק מאיזה חומרים בנוי המבנה ואיזה סוג תקרה יש בו.

מהי מערכת מתזים יבשה?

מערכת מתזים יבשה DRY PIPE מזרימה בתוך הצינורות לחץ אוויר או חנקן נוזלי ולא מים. הייחודיות של המערכת באה לידי ביטוי בכך שהיא כוללת בקרה טובה וספציפית למיקום האש. מערכת ספרינקלרים מתאימה גם למקומות גדולים וגם לחדרים קטנים ואפשר לשלב אותה באזורים בעלי רמת רגישות גבוהה למים או לחות.

מנגנון הפעלה

מערכת מתזים יבשה DRY PIPE נכנסת לפעולה כאשר היא מזהה חיווי לדליקה, התלקחות או שריפה. האוויר או החנקן המוחזקים בצנרת סגורים על ידי שסתום שמחובר למערכת אספקת המים ותפקידו למנוע כניסה או חלחול של מים לצינורות. אז כל עוד השסתום סגור, אין לצינורות כניסה של מים אלא רק לחץ אוויר או חנקן נוזלי. ברגע שמתרחשת עלייה חדה בטמפרטורות, משתחרר האוויר מראשי המתזים, השסתום נכנס למצב פעיל והספרינקלרים מתחילים להתיז את המים לכל עבר.

באילו מקרים משתמשים במערכת מתזים יבשה?

משתמשים בדגמים מומלצים של מערכת מתזים יבשה DRY PIPE בעיקר בחדרי מחשבים, שרתים וחדרי ארכיונים עם מסמכים רגישים. בכל אחד מהמקרים האלה, המטרה היא ליהנות מהיתרונות של מערכת מתזים יבשה DRY PIPE גם בשגרה וגם בחירום: בשגרה, אין מים בצינורות ולכן אין סיכון לדליפה או לחות. בחירום, היא פועלת בצורה ממוקדת ולא מציפה את כל המרחב. חוץ מזה, היא מתאימה לחניונים תת קרקעיים, לחדרי קירור או למקומות שאין בהם חימום ולכן צינורות עם מים עלולים לקפוא.

יתרונות

  • מערכת זו מעניקה הגנה אוטומטית ומלאה גם במקומות שבהם קיימת אפשרות של קיפאון
  • אין מים בצינורות באופן קבוע אלא רק בעת התלקחות או פריצת שריפה
  • מערכת זו מתאימה לחדרים בעלי רגישות גבוהה כמו חדרי מחשבים או ארכיונים
  • לא כל המרחב חייב להיות מוצף במים גם במקרים של התלקחות ושריפה

חסרונות

  • מורכבת להתקנה
  • דורשת מכשור נוסף שמיועד לשלוט בלחץ האוויר
  • יקרה יותר
  • התחזוקה שלה מסובכת יחסית
  • לא גמישה לשינויים
  • הקיבולת של הצינורות, השסתומים ולחצי האוויר מוגבלת
  • עלולה לסבול מנזקי חלודה

כיצד מבצעים תחזוקה למערכת מתזים יבשה?

הדרך הנכונה לבצע תחזוקה עבור מערכת מתזים יבשה DRY PIPE היא להזמין בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ולתאם שירות תקופתי. שירות תחזוקה כזה אמנם עולה כסף, אך הוא משתלם כלכלית ועוזר לעמוד בדרישות ובתקן.

מחירי מערכת מתזים יבשה

 
סוג השירותמחיר השרות
ביקורת אש500-1000 ₪
התקנת מתז (X1)800-1300 ₪
תחזוקה שנתית800-1300 ₪
 

מידע מקצועי נוסף

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
1-700-700-944